SETMANA DEL 25-29 DE SETEMBRE

                                      
                                   
El dimarts 26 després del pati ens vam sentar en cada fila els que havíem llegit el mateix text i ens vam juntar amb una persona de darrere o davant que havía llegit un altre per tal de contar-nos de que tractava i discutir alguna frase amb la que estavem d'acord o desacord.

Jo personalment, vaig llegir el de Reimer, amb el títol: "¿Qué haces en la escuela?" i la frase que més em va cridar l'atenció és precissament la primera en la qué fa una reflexió sobre les classes a les que assistises i lo que aprens, exactament diu "Aprendí que aquello en lo que te inscribes y lo que obtienes son cosas muy distintas" Pues és veritat que dona igual a les classes que vages, si no tens intenció d'aprendre mai vas a aprendre. Té que fer el mateix esforç el que ensenya que el que aprén.




El dijous 28 vam fer una classe més teórica, parlarem de les funcions de la escola, i vam donar tres enfocaments diferents. Segons el primer enfocament, vegem la escola com a un lloc de transimissió de la cultura, el segon com a desenvolupament del individu i el tercer com a ferramenta per a la transformació de la cultura. Jo m'identifique sobretot amb el segon enfocament ja que pense que l'escola és un lloc on els xiquets es desenvolupen i creixen com a persones i no sols aprenen sobre l'exterior sinó també sobre ells mateixos, vit que l'autoconeiximent és molt important.

Ens va ficar la cançó de "THE WALL" on diu literalment 'no necessitem educació' i on vegem en el videoclip una crítica a la educación on els xiquets van vestits iguals, caminen al mateix ritme i segueixen unes pautes per ser tots iguals. Sempre me ha agradat eixa cançó de fet la vam tindre de sirena en el col.legi i veies a tot el món que inconxientment caminava al mateix ritme i donava por.




Vam tractar també el tema de la opinió dels alumnes i va preguntar qui a l'escola feia una vegada a la semana una reunió on els alumnes parlaven i un d'ells era secretari i escrivía per tal d'expressar lo que pensaven i tan sols 3 o 4 de classe ho feien. Açó és algo que m'agradaría fer quan siga mestra.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

La nadala dels refugiats

Introspecció de grup

SETMANA DEL 11-15 DE SETEMBRE