SETMANA DEL 13/11 AL 17/11

La classe de dimarts ha començat amb l'intervenció de la companya, Sara Bravo, que ens ha parlat sobre allò recent que ha ocorregut en Alzira:



A partir d'açò, hem començat a parlar sobre la violència de gènere i el professor ens ha fet saber que la violència de gènere és només aquella per part dels homes cap a les dones.

Després d'açò, ens hem ficat per grups a comentar "El tacto en la enseñanza". Cada grup hem comentat entre nosaltres una part i després s'ha explicat davant de tota la classe.

En resum, amb el tacte conseguim apropar-nos als xiquets. A més, un mestre ha de tindre interés en els alumnes i conèixer les seues situacions de vida. El tacte és una eina que el professor ha de tenir implícita i en la seua didàctica de treball i que puga utilitzar-la de la millor manera en el moment indicat. En una classe poden ocorrer molts improvists, que de no ser controlats puguen distorsionarla, per conseqüència desinteresar als alumnes i no aconseguir el propòsit. En això pot ajudar el tacte, ja que un professor ha de saber improvisar per bé de la classe i per a benefici de l'ensenyament.



En la classe de dijous, la companya Mar Salas ens ha ficat aquest següent vídeo:


On es reflexiona sobre la tasca que realitzen els mestres i les mestres. 

Després, hem parlat sobre la distribució de l'espai en l'aula, sobre la seua organització, que a més forma part del currículum. 

Organitzar l'espai en l'aula d'una manera o altra, encara que no ho parega, diu molt de quina classe de mestres som. Per exemple, ficar la taula del mestre al centre de la classe representa autoritat sobre els xiquets (que encara que és algo que els mestres realment tenim, no s'hauria de mostrar eixa figura de manera tan forçada). Apartant la taula a un costat, ens integrem més entre ells. 

Carles ens demanà pensar quina seria la millor organització per a nosaltres i aquesta va ser la meua:


Després, ell proposà una manera d'organitzar-nos, i aleshores ficarem les taules d'aquella manera. Estàvem asseguts per grups, uns enfront dels altres.

Asseguts en grups, pensàrem quina seria la classe ideal. Ens repartirem entre infantil, i primer, segon i tercer cicle de primària. Una vegada dissenyat, eixirem a exposar les nostres idees i a explicar-les en la paret a la resta de companys.


La distribució de la classe és un aspecte important i que sol passar desapercebut, sobretot per als alumnes que estan asseguts a classe, ja que a vegades veuen com els seus amics i amigues estan lluny o en altres files/grups, però no saben de ciència certa quina és la finalitat que la mestra té al cap amb cada distribució: pot ser que uns nens treballen més a gust en un grup de persones, que altres callen quan estan allunyats per un temps dels típics companys... milers de raons poden succeir en la distribució, no és només un moviment de taules.

Veig molt important com es pot decorar o establir la classe d'infantil perquè passen moltíssimes hores en l'aula, aprenent, jugant, convivint... i és adequat tindre una classe amplia, amb mobles agafats a la paret perquè no cauen, llibres i caixes plenes de nines o objectes recomanables per a les seues edats. Les classes de quan érem petites són les favorites, encara que no ho intentem, sempre tornen a la memòria i ens porten bons records de la nostra infantesa. És per això que veig important complir una bona distribució de l'aula, tenint en compte les edats i les preferències de les xiquetes.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

La nadala dels refugiats

Introspecció de grup

SETMANA DEL 11-15 DE SETEMBRE