SETMANA DEL 27/11 AL 1/12

MÚSICA I EDUCACIÓ S'AGAFEN DE LA MÀ (DIMARTS)

🎵 La nostra companya Irene ha volgut començar la classe de hui ensenyant-mos un vídeo musical del grup valencià ZOO, en el qual la lletra feia referència a les escoles, les avaluacions i la vida en les classes. Personalment, m'agrada molt aquest grup i el tipus de música reivindicativa que escriuen, igual que Atupa o Aspencat, o Txarango dins de la música catalana. Tracten temes que ningú abans havia pensat (o tal vegada sí però no els ha cantat) i amb la seua actitud i les seues accions donen peu als canvis d'opinió i els diferents punts de vista o els problemes de la nostra societat, sobretot en corrupció i els retalls en educació i sanitat, o la no llibertat d'expressió de les persones.




Després de veure'l, hem obert un debat que l'últim dia va quedar penjat amb la pregunta de 
Què pensem o què és per a nosaltres avaluació? És important? 

Carles va començar directament amb la pregunta i va llançar-la a un company de classe, qui va contestar que per a ell l'avaluació consistia en els exàmens:

- Miguel: exàmens
- Aina: avaluació no és només un examen; 'cifra' --> treball i esforç --> no valora
- Professor Carles: es pateix/rabia/estrés l'avaluació = 'escola com a espai de vida
Sara Cusí: memorització, no ens han ensenyat a estudiar
- Professor Carles: qui té la 'responsabilitat'?
- Carla: el professor
- Sara B: Professors o sistema educatiu?

Ací vam anar-nos-en un poc del tema i vam divagar amb les nostres opinions però tornant al que ens importava vam pensar sobre la importància de la diferència entre l'avaluació i la qualificació
Vam tindre uns minuts de reflexió i diverses opinions sobre aquests conceptes, i finalment Carles ens va explicar que

- l'avaluació era simplement 1) la tasca o responsabilitat de la mestra, la de valorar a l'alumnat, i que 2) hauria de ser subjectiva, ja que fer una avaluació de manera objectiva és impossible, perquè les mestres decideixen quins aspectes són valorables i com fer-ho. Es poden utilitzar 3) instruments d'avaluació, bé externs (exàmens) o interns (treballs en grup o blogs fets pels alumnes).

mentre que 
- la qualificació era 1) un nombre establit per les lleis o criteris educatius. Podia ser 2) objectiva o subjectiva però mai arbitrària, és a dir, no podem ficar una nota a una xiqueta o xiquet per la seua ideologia, raça o perquè no ens agrade com a persona, hem de ser coherents i amb criteri, perquè som responsables d'ells. La nota o qualificació haurà de ser 3) pública i explícita i basada en 4) uns criteris comentats a principi de curs amb les alumnes, perquè sàpiguen com seran avaluades. 


📝 UNITAT DIDÀCTICA (treball en grup) 

Per acabar la classe, hem estat en grups treballant en la nostra unitat didàctica, com ja si fórem mestres a fi d'aconseguir dues setmanes de classe amb un currículum integrat, és a dir, dues setmanes en les quals es treballa un tema molt ampli en totes les àrees curriculars. 
Més o menys hem establit aquest esquema a seguir per poder realitzar la nostra unitat: 

1. Títol
2. Nivell 
3. Objectius generals i específics (per àrees)
4. Continguts per àrees
5. Calendari d'activitats 
Taula amb horari i activitats obertes + que tancades (procés, materials, descripció, instrument d'avaluació) 

A més, volem fer un PPT per explicar a classe la nostra unitat, seguint el model C de les unitats, on intentem investigar què saben els nostres xiquets, després farem activitats d'explicació/investigació sobre el tema donat i els ajudarem a realitzar un projecte en grup a fi de produir l'activitat. 
Finalment, pensarem com avaluar el seu esforç, competències i coneixement adquirit després de les dues setmanes. 

(DIJOUS)

Hui, hem estat tota la classe revitalitzant el nostre projecte d'unitat didàctica en grups. 
En el nostre cas hem elegit el tema del cos humà, els ossos, muscles, òrgans vitals i alguns sistemes a més de completar-lo amb l'aigua i els seus usos. Finalment, parlarem un poc amb els xiquets dels bons hàbits alimentaris i la higiene personal. 
Estem intentant utilitzar tant les TIC com activitats integrades en diverses àrees, de manera que fem exercicis de matemàtiques a la vegada que interactuen uns amb altres i aprenen a compartir, calcular diners i respectar-se, sense oblidar mai els nostres objectius d'avaluació basant-nos en el currículum de 2n de Primària. 


Hem descobert noves formes d'ensenyar coneixements de diferents àrees, amb diferents instruments i materials. Tant de bo puguem acabar el treball i explicar-lo als nostres companys i companyes per veure si els agrada la nostra manera de donar classe en el nostre futur. És un treball prou complicat, perquè hem de pensar activitats molt diverses i relacionar-les amb les assignatures, però també és bonic perquè és un contacte real i al 100% amb el món que ens espera allà fora.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

La nadala dels refugiats

Introspecció de grup

SETMANA DEL 11-15 DE SETEMBRE