SETMANA DEL 30 D'OCTUBRE AL 4 DE NOVIEMBRE


                                       DIMARTS 30 D'OCTUBRE


Hui hem començat la classe amb ritme!!! Ha sigut gràcies a Sandra Miralles que l'ha iniciada amb un vídeo que va fer la seua escola "GABRIEL MIRÓ" de Calp a la Marina Alta amb tot infantil i primària versionant una cançó d'Aspencat, reivindicant una escola plurilingüe on la clau de tot siga el valencià. Tot açò és deu en gran part a què hi ha molt estranger a Calp per el que demanen una educació multilingüe.
A més, una cosa que ens ha cridat l'atenció és quan ha dit que a la seua escola se celebrava la LLEU (programa d'incorporació del valencià a les aules) el qual majoria ni sabíem què era.




Després hem fet un recordatori de què vam fer la classe anterior, de quan vam analitzar els llibres i vam observar que als dibuixos els homes ocupen les professions més professionals mentre que les dones passen a un segon pla.


                                                               


Arran de tot aquest tema del currículum i els llibres el professor ens planteja: Com donar la classe a partir d'un llibre??

Per a explicar aquesta pregunta hem parlat del text de Jurjo Torres que es diu "¿Para qué los profesores y profesoras si tenemos libros de texto?"

Allò que més m'ha cridat l'atenció és un cas particular que parla d'un professor que no treballava amb llibres sinó amb projectes i hi havia pares descontents que fins i tot arribaven al punt de denunciar.

El currículum consta de dues parts, per una el que la llei obliga i per l'altra el projecte educatiu que té el centre, hi ha centres que tan sols segueixen els llibres i altres en canvi funcionen d'una forma molt més didàctica.

Un aspecte important que hem tractat és que encara que es treballe amb projectes el currículum deu estar escrit per tal de poder reflexionar sobre el que s'ha planificat.
Podem dir sobre els aspectes del disseny de la planificació les 3 següents coses:
  • Continguts: Quins i com organitzar-los.
  • Activitats d'ensenyament, és a dir, aprenentatge: (espai, temps i materials)
  • Activitats d'avaluació.

En conclusió podem dir que una tasca escolar al final consisteix en:
  • Com organitzem l'espai
  • Mitjans i recursos utilitzats
  • Temps
  • Continguts
  • Què fa el professorat
  • Què fa l'alumnat

Per últim hem parlat de les dues formes que hi ha aprés a llegir, una és del signe més simple a la paraula i l'altre de la paraula al signe més simple, de la primera manera s'ha comprovat que es millora la lectura i de la segona la comprensió.



DIOJOUS 2 DE NOVEMBRE

Hui ningú volia eixir a parlar perquè els que tenen més iniciativa ja han eixit i ningú s'atrevia i el professor ha estat preguntant una bona estona i al final Laia ha eixit i ens ha contat que la seua escola està caient a trossos i hi ha xiquets que fa dues setmanes que no van a l'escola.



                                          



Ací vam entrar en un debat on opinàvem que cal introduir més les arts en l'educació i Ana opinava que la dansa era molt més útil que aprendre a tocar la flauta perquè t'ajudava a expressar-te i en canvi la flauta no, jo li ho vaig debatre doncs jo també pense que s'hauria d'introduir en el currículum més art però no podia dir que la flauta era inútil perquè ella ballara, ja que el que tocara la flauta opinaria el contrari, crec doncs que s'hauria de ballar igual que fer música, dibuixar i fer fotografies.




MÚSICA I A BALLAR!!!!!!

Després hem començat la classe normal tornant al currículum on hem parlat de currículum globalitzat a partir del text que va pujar a l'aula i ens havíem de llegir per al dijous. Hi havia molta gent que no s'ho va llegir a causa del pont, jo me'l vaig llegir i la frase que vaig comentar a classe era: "La defensa de un currículum globalizado se convierte en una de las señas de identidad más ideosincráticas de una especie de ideología que sirve para definir los límites de una corriente pedagógica"

És a dir que totes les escoles que reivindicavem l'incorporació de una escola més renovadora defenien la idea de currículum globalitzat com algo esencial per tal de poder renovar l'educació.

En igual de condicions una activitat és més gratificant que una altra (té més valor educatiu) si entre altres permet als xiquets efectuar eleccions informades per a realitzar l'activitat i reflexionar.

I per últim hem parlat de la seqüència didàctica que en resumit compte és l'estructura que tindrà qualsevol lliçó.


                                     

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

La nadala dels refugiats

Introspecció de grup

SETMANA DEL 11-15 DE SETEMBRE